<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Tuesday, 15 May 2007

Hujung Minggu yang berlalu...

Salam...
ermm dah tiga hari tak jenguk blog. Tiba-tiba terfikir nak catat sesuatu. Untuk pengetahuan semua, semasa catatan dibuat, sy berada di rumah sewa *Shah Alam* dan sebetulnya rumah sewa saya tiada kemudahan internet. Terpaksalah sabar menunggu hari Isnin nnti kalau nak masukkan entry ke dalam blog pun.
Minggu ni tak balik umah cheras. Kena temankan Maya siapkan baju untuk hari assessment dia pd 13 may. sabar ajelah. sepatutnya di hujung minggu dan kebetulan sambutan hari ibu, kita patut ada di rumah, kan? Kesian mak. Mungkin terpaksa telefon aje malam nnti.
Sebenarnya malam nnti, saya dah berjanji nak keluar ngan kawan2. Nak ke mana ye? Alahai... asyik duduk rumah aje kadang2 bosan. Hidup sebagai penulis seperti sy, tak semestinya perlukan suasana yang sunyi dan sepi untuk mendapatkan idea. Ada masa, saya suka jugak menghabiskan masa di luar. Kalau tak tengok wayang, saya dan kawan2 suka lepak minum kat kedai mamak. Tak buat apa2pun takpe... asalkan ada masa untuk bersosial. Mmg bila mendengarnya, rasa takut pulak... "Apa sosial2 ni? Eee... apalah damya ni.. " Mesti orang akan cakap mcm tu kan?
Pada saya, sosial bukan satu perkataan yang seharusnya menjadi kerisauan kepada ibu bapa zaman kini. Maksud saya, bukanlah tak perlu risau langsung tp ada kalanya, bersosial boleh membuka minda anak-anak di dalam menghilangkan tekanan. Kalau asyik mengadap buku ataupun kerja, susah jugak... Orang-orang cakap, 'Nanti jadi macam katak bawah tempurung' Tp anak-anak jangan pulak ambik kesempatan terhadap kebebasan yang diberikan mak ayah... hehe... itu dah jadi kes lain pulak... :p

Menyentuh apa yang saya lakukan minggu ni... Takde apa yang menarik selain mengadap laptop dan mencari idea untuk novel seterusnya. Bila dah bosan mengadap laptop, sy membelek novel Senafas Rindu pulak. Alhamdulillah dah selesai mengeditnya... Mungkin hari isnin atau selasa nak kena anta kat kak rubi...

Hish tak sabarnya nak siapkan novel ke6. Ntah apa pulak kisah yg saya nak paparkan untuk novel kali ni, kan? Saya sendiri teruja untuk sampai ke klimaks kisah hero dan heroin ke6 saya ni... hehe... sabar tu separuh dari iman...

damya hanna~

Isnin - 14/5/2007

Smlm terpaksa balik rumah sbb mak tiba2 kena serangan gastrik... Saya kena jaga 4 orang budak kat rumah tu menggantikan mak saya... Aduhai, nakalnya... sabar ajelah... Petang tiba, saya dah tak larat... terus tumbang. hehe...

Menyentuh ttg program menonton wayang mlm sabtu yang lalu... Saya dah rakan-rakan ke KLCC menonton tayangan lewat malam filem Spiderman 3. Filem yang memang menarik untuk ditonton... Saya boleh bagi 4.5 bintang dari 5. Grafiknya mmg bagus giler... Rasa tak sedar walaupun dah dua jam setengah dalam panggung. Sape yang belum menonton, disyorkan pergi sebelum terlewat.

damya hanna~



Damya Hanna posted @ 12:59 pm