<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Tuesday, 16 October 2007

Kenangan oh kenangan!

Kenangan... semua orang mmpunyai kenangan. Baik yang manis, yg pahit, yang indah dan macam2 lg. Bezanya, kenangan itu pd setiap kita, perlukah ia terus dikenang dan diingati sampai bile2? Jika kenangan yang manis dan indah, mungkinlah boleh disimpan sebagai memori buat tatapan warga akan datang. Bagaimana jika kenangan itu kenangan pahit lagi perit?

Malah, jika kenangan itu kenangan manis semasa kejadian dan akhirnya bertukar menjadi kenangan pahit apabila masa berlalu, akan kah kenangan itu mampu memberikan kekuatan kepada kita untuk meneruskan kehidupan?

Ya... me tau ramai yang akan tertanya2 kenapa me bercerita ttg kenangan. Pelik mmg pelik tp istilah ni lah yg sedang bermain2 di minda me sekarang ni. Sejujurnya, me sedang berfikir mcm2 perkara. Dari smlm me tak bleh nak tido. Terlelap pun sekejap2. Sebabnya, semua berkaitan dengan 'kenangan'.

Let say, anda semua dilamun cinta pd ssorg yg belum mampu melupakan kenangan lalu dengan si dia. Apa yg akan anda lakukan? Contohnya mcm keratan lirik lagu Rihanna yg berjudul Haunted kat bawah ni...

I can't compete with a memory
How can i fight with someone that i can't see?
Theres two of us but it feels like three
I wish her ghost would just let us be
Boy your everything i ever wanted
But i got to let you go cuz' this love is...
Haunted
Haunted

Kenangan ataupun memori, mmg sukar nak dilupakan. Sesiapa pun akan berkata mcm tu tambah2 pd kenangan yg telah memberi impak yg besar dlm hidup ssorg manusia tu. Macam lirik kat atas ni ckp, kenangan adalah perkara yg kita tak nampak. Tapi... amat sukar untuk diatasi kerana kenangan lalu itu telah mencuri sebahagian dr kenyataan masa kini. Means, jika kite masih diulit kenangan lalu, pikiran kite akan sentiasa teringatkan perkara lalu bila kite lakukan ape2 kerjapun masa kini yg ada kaitannya dengan perkara lalu. Betul tak?

Arghh... pikiran me ni tgh berserabut. Me macam nak sambung tido tp me tau mata me tak leh lelap. Lgpun hari dah siang. Me kena bangun! Me kena lupakan ape yg me rasa ttg kenangan. Mampu ke?
P/s : Me tak smpat nak bercerita ttg program raya me ari tu. Nanti me cite dlm entry akan dtg eh... salam... ;)


Damya Hanna posted @ 9:14 am