<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Friday, 19 October 2007

Penantian... adakah satu penyeksaan?

Ish malasnya nak mandi. Jam pun dah nak masuk kul 12 tgh malam. Me rasa, simpan ajelah air kat umah ni untuk wat air mandi me esok pg. Hehe...

Mud me hari ni...hepi...hepi & hepi... Nape? Tak tau lah. Just rasa hepi! :P

Dr pg, me ngadap blog. Edit itu, ini... akhirnya bila dah setel, me ajak mak gi Shah Alam. Konon2 nak ambik barang kat Opis. Tapi, brg yg dicarik tak jumpa... terus ajak mak berjalan kat PKNS (Kalo tak ajak pun, mmg mak dah ckp dulu nak gi sane : nak carik tudung katenya). Rupa2nya me pun terkenan satu tudung. Beli ajelah sbb nnti nyesal plak kalo dah balik.

Berbalik pd mud me tadi, me xde sbb pun nak rasa hepi hari ni. Mungkin jugak :

1. Clas gitar me batal lepas me rasa malas gile nak pegi. (cikgu yg cancelkan tau, bukan me saje2)
2. Kak dilla dah masuk hospital & mungkin sehari dua ni, me akan dpt anak sedara baru. :D
3. Pikiran me rasa tenang & hati rasa tenteram lepas me dpt nasihat dr beberapa pakar berkenaan ngan masalah yg menimpa me lately nih. Pakar ke? Bleh la kot... :))
4. Manuskrip me dah bergerak byk berbanding dulu... Kalo tumpu betul2, sebulan dua ni insyaALLAH bleh siap.
5. Still missing h**... & always thinking bout h** :"> I'm waiting... waiting & waiting!
Keratan no 5 kat atas tu... macam bersesuaian plak ngan lirik lagu kat bawah ni...

Bila rindu ini, masih milikmu
Ku hadirkan sebuah tanya untukmu
Harus berapa lama...
Aku menunggumu... Aku menunggumu
Keratan lirik lagu : Menunggumu - Peterpan feat Chrisye (ost Sinetron Indonesia - Liontin)

Kate orang penantian adalah satu penyiksaan. Betul ke? Erm.. bile dah merasa ni, me percaya gak ngan kebenaran kata2 pujangga tu. Tambah2 bile kite sedang menanti ssorg yg istimewa dlm hati kite. Seksa mmg seksa! Tapi...nape me tetap nak terus menanti? Kenapa tak berhenti kalau dah rasa terseksa? Me pun tak pasti apa sebabnya. Apa yg me tahu, me dpt kekuatan untuk terus menunggu. Hati me macam diberikan kesabaran setiap kali me teringat yg me sedang menanti 'ssorg' kat sini.

Tak kisahlah kan. Yg penting, realiti hidup tak sama mcm yg selalu diceritakan dlm novel. Kalau ada pun, mungkin kebetulan. Seperti jugak kisah dlm novel ke-4 me, Rela Kumenanti. Mungkin persamaan antara me dgn Nurin, kami sama2 sedang menanti. Nurin menanti kepulangan Zamil. Me plak sdg menanti 'ssorg'. Perbezaannya, me hidup dlm realiti. Nurin plak adalah satu fantasi. Kehidupan Nurin sudah ditetapkan untuk hidup bahagia di sisi Zamil sedangkan hidup me masih belum pasti akan memperoleh bahagia atau tidak. Semuanya berada di tangan ILLAHI. Apa yang mampu me lakukan hanya berdoa agar hidup me akan sentiasa dilimpahi keberkatan dan kebahagiaan. Tapi kalau me tak berusaha pun, hidup me takkan kemana. Betul tak?


Damya Hanna posted @ 12:46 am