<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Thursday, 22 November 2007

Oh hariku yg berlalu...


Umah kelam kabut giler diz week! Sebabnya dapur masih direnovate & mak terpaksa masak kat luar. Bila masak kat luar, adik2 (bdk yg mak jaga) plak mengacau. Bile adik2 mengacau, maka akan mengamuklah mak ngan karenah adik2 yg sangat nakal.

Adesss, kalau me diberi peluang untuk mengangkat tangan dan mencubit kulit-kulit halus itu, telah lama agaknya me ditahan atas kesalahan melakukan penderaan kepada kanak-kanak yg tidak berdosa. Tapi, apakan daya... mereka hanyalah manusia kerdil & sedang meningkat dewasa. Zaman2 sebegini pd mereka adalah waktu untuk mereka mengenali hidup & ingin mencuba itu dan ini!

Yg peliknya, mengapa mak tak serik2 mahu menjaga mereka? Tidak penatkah emak setelah membesarkan me & adik-beradik lain seramai 7 org itu? ermm, itulah sbnrnya yg dinamakan kasih sayang. Kasih ibu tidak pernah berbelah bahagi... kasih ayah pula tidak harus diragui. Maka, tidak salah kita berkongsi kasih sayang sesama kita.

Ish, apa yg me merepek skrg ni? Ntahlah... me pun tak tahu. Semuanya gara2 tidur pg me diganggu dengan suara mak menjerit dan memanggil nama me & maya supaya menengokkan adik2 yg mengamuk tak tentu pasal sementara emak melakukan rutin hariannya.

Maka, seperti kebiasaan me tidak bekerja hari ni (haha... kat atas tu sumer alasan me nak cite sbb me tak gi keje hari ni...) =))

Kalo nak diikutkan, me mmg cadang nak gi keje sbb ptg kang rasanya ada klas gitar yg perlu dihadiri. Tapi, pg ni tgk mak terkejar sana sini me mmg rasa kesian (yg ni bkn alasan tp betul2 kejadian). So, me mengambil keputusan untuk tidak bersiap2 ke shah alam. Me tolong mak setelkan adik2 lepas dierang mandi, lyn dierang makan jap then sidai baju. Masak? Ermm... harap kalian sumer mengerti :

Semalam, takde ape yg luarbiasa berlaku.. Eh, ye ke? Akceli ada gak satu peristiwa yg lain dr yg lain. Tp, tak yahlah kot cite kat sini.

Manuskrip plak masih mcm tu. Dah dua tiga hari lum bergerak sgt. Nak taip, maya lak sibuk pakai laptop. Seb bek mlm td dah format pc. So, laptop ni takkan lah dibuat mcm hak milik die lg. Huhu... InsyaALLAH misi menyiapkan manuskrip akan diteruskan...

Tu je kot citenye... jumpa lg!!!


Damya Hanna posted @ 11:56 am