<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Thursday, 13 March 2008

Apa yg dibuat?

Ape yg aku buat dlm minggu ni? Nape baru nak apdet blog? Bukankah aku sudah mempunyai masa yg banyak untuk mengapdet blog yg dulunye pernah aku tinggalkan akibat sibuk dengan urusan manuskrip? Arghh... segala soalan2 itu aku biarkan berlalu di fikiran. Malas nak jawab. Dan pastinya, ramai yg akan tertanya dengan perubahan gaya bahasa yg aku gunakan dlm entry kali ni.

Nak tau nape? Jeng! Jeng! Jeng! Sebabnya... saje aku nak try tulis dgn mgunakan gaya bahasa yg macam ni? So, wut do you think? Oppss... i don't care! =))

Sbnrnya, spjg minggu ni aku agak sibuk melepak di umah. Sibuk menjahit manik2 hiasan di baju kurung yg dah pun selamat aku siapkan ptg smlm. cadangnya, aku nak pegi ke kedai pg smlm. tp bila dah bgn dr tido, rasa malas menguasai diri. Siyes! Dari berkobar-kobar semangat nak bersiap, aku akhirnya menghantar pesanan ringkas kepada alang yg memberitahu aku ada kerja yg harus dilakukan.

Yupp, mmg ada keje! Tapi, takdelah sepenting mana. Kerjanya adalah menonton televisyen. Kejenya adalah mengadap kain baju yg baru dibasuh & harus dilipat... Arghh... takde ke baju pakai buang yg cantik2 & memenuhi citarasa fesyen masa kini? kalo sesapa yg tahu, bleh tak gitau aku sbb aku nak beli utk wat stok kat umah. So, tak payahlah nak membazir air & elektrik untuk membasuh baju yg sedia ada. Ye... mmg membazir duit! Tp jimat tenaga what??? haha... pemikiran manusia zaman sekarang dgn zaman terdahulu, sesungguhnya mmg berbeza, kan?

Apa yg aku buat hari ni? Aku tahu, kome sume nak tahu. kalo tak nak tahu, sudah! tapi aku ttp nak cite. Awal pagi tadi, tidurku dikejutkan dengan panggilan telefon dari kak wan yg memaksa aku ke premis alaf 21. Sebabnya, Alaf 21 fc telah menganjurkan satu sesi lawatan bersama ahli2 yg seramai 50 org ke kumpulan karangkaf & premis alaf 21. Aku dijemput untuk turut serta.

Mulanya, aku ingat aku sorang je yg datang. Nasib baik masa sampai tu, nampak kak rose tgh duduk melangok sorang2 kat kusi depan tu. Lega! tak lama lepas tu, dtg la rombongan cik kiah ke premis alaf & aku nampak kak laila karmila & dhiya zafira pun ade. Terakhir sekali, kak hezzy azra plak sampai.

Habis sesi melawat, kak rose gitau yg dia nak gi jumpa kak lynn kat sec 20. aku dengan selambanya menawarkan diri untuk turut serta. Bukan ape, saje nak lepas2 rindu & luangkan masa borak2 ngan kakak2 ni. Biasanya lepas jumpa, aku terus balik umah. So, apa salahnya kali ni, aku lepak2 sambil berkongsi2 pengalaman ngan kakak2 ni, kan? mesti kak lily bace entry ni dia jeles. MMg nak kasik die jeles pun sbb die tak dtg. sape suh die tak dtg? kalo tak, leh gosip2 mcm yg selalu kami buat ketika di brunei aritu.

Lama gak melepak kat pizza hut sec 20 tu. Kak lynn keje bawah kompeni pizza hut kot, so dielah yg sponsor mknan ptg kami. Keh keh... tq kak lynn. Makanan td mmg sangat sedap! Len kali leh banje lg.

Di kesempatan ni, aku nak ucapkan tahniah kat sorg lg kawan VF aku yg biasa aku panggil dengan nama Fixer yg telah menamatkan zaman bujangnya isnin (10 mac 2008) lalu. Fixer atau nama sebenarnya Khairul Naim telah selamat bergelar suami kepada normah dengan sekali lafaz akad. Tahniah! Tahniah! Pasni, dah tak leh terkinja2 dah. Moge kekal ke anak cucu... amin.


muka tgh cuak!


lum kawen dah ada anak? bahye tul!



Damya Hanna posted @ 12:43 am