<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Tuesday, 25 March 2008

bila novel baru nak kuar?

"Ada novel baru?"
"Bila novel baru nak kuar?"
"Lambat lg ke novel baru akak nak kuar? Tak sabar dah ni..."

Bermacam2 jenis soalan yg mempunyai maksud yg sama, aku terima akhir2 ni. akceli bukan takat akhir2 ni tp sejak dulu2 pun aku selalu diserbu dgn soalan yg sedemikian. Ada sekali tu, buku baru aku baru je ada kat pasaran. tak sampai pun sebulan, tetiba ada yg tanya "bile nak kuar novel terbaru lg?"

APa yg aku mampu lakukan, hanyalah tersenyum dan mempamerkan sebaris gigi aku ni. "Ntah la dik. Tunggu la ye. insyaALLAH tak lama lg kot." hanya itu jawapan biasa yang akan aku jawab kpd soalan2 yg ditanyakan baik diemel, frenster comment ataupun blog.

mesti ramai yg tak tau bagaimana berbezanya kehidupan aku sebagai seorang penulis dan seorang insan yang bernama intan. Yupp... mula2 dulu aku menceburi bidang penulisan ni mmg utk suka2. tak pernah terniat akan sampai ke tahap ni. siap aje novel pertama, "bicara hati", aku tak sangka editor asyik bertanya ttg novel baru. aku ingat, lepas bicara hati dah takde dah. tahu2 aje aku dah tulis sampai 5 buah novel skang ni. Mgkin bakal masuk yg ke6 atau sedang melangkah untuk novel seterusnya. Benarlah kata pepatah, hidup ini ibarat air yg mengalir. Takde hentinya sehinggalah DIA memberi arahan supaya kita menghentikan apa yang sdg kita lakukan. betul tak? apa2 ajelah.

Sbnrnya aku masih terkejut ni. Baru kejap td, artis nash yg satu ketika dulu penah glamor ngan grup lefthanded, dtg kat kedai aku. dia nak wat ape ntah. wpun takdelah glamor cam siti nurhaliza tp sekurang2nya, ada gak artis yg wat urusniaga kat kedai aku yg kecik je ni taw? jgn jeles... masa kedai aku masih kat sec 9 dulu, syed : hubby kpd linda rafar pun ada dtg... wah... hebat ape! heh heh....

keylah. aku rasa nak balik umah. nak tido sbb smlm aku tido lmbat gara2 minum nescafe dua bungkus. pala aku sangat pening tp terasa mcm nak sambung wat manuskrip yg dah sampai pg 26. tgk arr mood mlm ni cane. kalo tido pun best gak... zzzzzzzzzZZZZZZZ...


Damya Hanna posted @ 5:09 pm