<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Tuesday, 10 June 2008

Menjaga Hati... mudahkah?


Aku xdek mud nak apdet blog. Tp terasa nak apdet. Bace blog org len sumer entry sgt mengujakan. Sumer cite sgt fresh dan menarik. Aku?
Yelah. Aku cuba carik satu topik yg bleh dijadikan bahan bacaan. Ttg apa ye?
Ermm...
Hati... Jum kite bercerita ttg hati.
Korang sumer ada hati kan? Ye... aku pun ada!
Cemana korang jaga hati korang?
Kalo tanya kat aku soklan tu, aku pun xtau cemana aku jaga hati aku.
Yg pasti... salah satu dari contoh menjaga hati ialah dengan bersolat dan ikhlas dalam semua perkara.
Benar! Setiap tindak-tanduk kite sumer akan berinteraksi dngan hati.
Sama ada sepenuhnya pd hati atau separuh hati separuh akal. Atau sepenuhnya pd akal.
Itu sumer bergantung pd diri sendiri.
Hati aku...mestilah aku xkan pstikan ia terluka.
Ada ke manusia yg suke hati dia terluka?
Tak mgkin ada sbb kalo hati terluka... merembeslah airmata.
Hati bleh terluka ngan macam2 perkara.
Samada secara kasar atau halus.
Samada diceroboh oleh anasir luar atau dalam.
Dengan kemalangan kecil atau besar...
Kesimpulannya... korang jagalah hati korang dulu.
Jgn lukakan hati korang sendiri sbb bila hati sendiri terluka cemana korang nk jaga hati org len?
Hati yg baik akan melahirkan peribadi yg baik...
Bile peribadi baik, org pun akan respek.
Bila org respek, konpem org akan jaga hati korang plak...(kecuali org tu mmg takde hati)...Nak jaga hati sendiri mmg ssh. Apatah lg nak jaga hati org.
Ntahlah... aku tak pasti kitaran menjaga hati ni cemana bentuknya. Dari mana ia bermula...
Mgkin kite kene mulakan ngan diri sendiri.
Then, mulakan ngan org yg paling terdekat ngan kita.
Tu je ntry aku utk kali ni.
Ni pendapat aku je ok? Diharap dpt membantu :D


Damya Hanna posted @ 10:08 am