<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Monday, 7 July 2008

Destinasi yg mana...?

Lately ni, aku selalu dgr maya bercite pasal budak tu. Bleh dikatakan tiap-tiap detik, mesti dia akan sebut apa yang mereka buat, bualkan dan macam-macam lagi. aku tumpang gembira sambil pikir-pikir dalam hati.
"Oh, gini rupanya bila hati sedang bahagia." Tiba-tiba je aku teringat kisah lama sambil senyum sorang-sorang.
Alhamdulillah beberapa hari yang berlalu, aku dah dapat rasa ada ketenangan dalam idup aku. kepala dah tak berapa kusut. sejak dia bersetuju utk bg space kat aku, dengan secara tak lgsungnya, aku dah dpt merasakan apa yg aku harap-harapkan sejak kami berkawan. bukan nak kate yg kehadiran dia dah watkan aku sesak napas. tidak sesekali tau!
dia memang baik. penyabar dalam segala hal. kalau ada rasa tak sabar tu pun, bila time-time tertentu aje. manusia kan tak pernah sempurna?
aku... ermm susah nak kata. memang banyak kekurangan dlm diri aku. sangat2 perlu diperbaiki lg. dah cuba untuk jd yg terbaik buat dia tp... inilah aku yg sebenarnya.
tak taulah kat mana silapnya... satu hari, dia mesej aku. masa tu aku dah tido. Mgkin waktu dah nak masuk Subuh. dia cakap "kami dah lain & dah tak mcm dulu."
Akceli, aku mmg perasan perkara yg sama. Mgkin juga kebelakangan ni... aku agak busy ngan mcm2 perkara. Keluarga, keje, manuskrip, book fair, VF dan mcm2 lg. So... perhatian buat si dia, dah mula berkurangan. Aku tak smpat nak pikir pasal perasaan dia. Mungkin jugak kadang2 aku tak perasan yg dia berkecil hati ngan cara aku. Tapi... itu sumer aku pernah beritahu pd dia sewaktu di awal perhubungan kami. Sewaktu die mula mengenali aku sbg 'Damya Hanna'.
"Saya byk komitmen! Jgn kecik hati bile sy tk smpat nak borak2 ngan awak bile sy busy." aku penah kata gitu kat dia lebih kurang.
"Takpe orang paham! Orang pun bkn selalu ada kat sini."
Mgkin bile dah saling mengenali... prinsip2 yg tertanam dlm diri, mula hilang dari ingatan. Aku terlupa utk memikir ttg dia bila aku sdg kesibukan. Lalu, bila dia mengutarakan perkara yg membuatkan fikiran kami sama-sama kusut... aku terfikir utk meluahkan apa yg aku pendamkan dlm hati selama ni. Aku mmg penah mencari-cari masa utk berbicara tp kesempatan itu belum ada.
aku taknak lg terkocoh-kocoh membuat perhitungan. yelah... tak pasal-pasal aku kesal di kemudian hari. So, aku bercadang nak berbincang dgn dia bila aku betul-betul bersedia. Tapi bila? Macamana nak tau sama ada aku sudah bersedia ataupun tidak?
Lastly... bincang dan bincang, keputusan itu kami ambil.
"Space... I need space! Bleh ke?" aku tanya dia.
"Take your time. Orang bleh tunggu. Ne thing happened, don't worry. Orang tak penah nak salahkan awak." lebih kurang gitulah ayat terakhir dia.
lepas tu, aku tak penah lg terima mesej dari dia. call apatah lg. aku pun tak penah kirim apa-apa berita pd dia. call pun sama gak. Rasanya dah nak dekat sebulan kut kami tak berhubung.
Rindu... masih ada. Datang sekali-sekala dlm diri. Bila tgk org lain sengih2 dpn skrin phone... jeles gak. Teringat2 kenangan aku ngan dia dulu. Tipu lah kalo aku takde rasa tu.
Tapi... aku belum bersedia utk pikir apa-apa ttg kami. Aku nak rileks2 & bernafas ngan tenang. Nak enjoy2 dulu ngan family & kawan2. Nak baring2 smbil peluk mak masa tgk tv. Tak kisahlah korang sumer nak kata apa. AKu tak peduli. yg penting... aku xnak main redah2 lg. main serbu2... aku xnak jd mcm org lain yg ske lari dr masalah. aku jgk xnak jd mcm org lain yg sng pasang 2/3 'spare part' utk raih kegembiraan baru smbil isi2 masa. Ye ke? Entah... aku tak tahu...
apa yg aku tau... aku sdg berhenti seketika. Ya... utk seketika sehingga jawapan itu ada untuk si dia.
Kata maya "Tren byk lg. Jgn riso2."
Mula2 aku tak paham. Lama2 berfikir, aku paham akhirnya.
Ya.. betul! Tren mmg byk lg. Dulu, aku dah naik satu tren dan kini sdg berhenti di satu perhentian yg aku sendiri tak pasti.
Aku masih ada tiket dalam poket seluar aku dan aku belum pikir destinasi mana yg aku nak tuju lepas ni. Perlu ke aku terus keluar dari stesen tu? Atau meneruskan aje perjalanan utk ke destinasi yg aku dah pernah rancang sblum ni?
Apakah akan ada bahagia kat situ kalau aku meneruskannya spt biasa?
Mungkin juga... aku perlu mncari destinasi yg baru?
Kalo buleh aku taknak sesat. Aku tak mahu turun kat tempat yg aku tak tau apa-apa.
Jadi... apa kesimpulannya?
Aku masih juga di sini...
Mencari jawapan yg tak tau bila akan aku temui...


Damya Hanna posted @ 1:54 am