<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d509832055505649807\x26blogName\x3d~%2B%2B%2BDamya+Hanna%2B%2B%2B~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://damya-hanna.blogspot.com/\x26vt\x3d-5968002239926344207', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥ THE ME ♥

♥ Intansuhana Binti Ramli

♥ October 1982

♥ Cheras,Selangor

♥ damya5_hanna@yahoo.com



♥ Follow Me ♥


Twitter :@Damya_Hanna
Instagram : @Damya_Hanna
Facebook :Damya Hanna




♥ Clickables ♥
Shem Antartica
Mynz Pingu
Zana Craft
Pitt
Yatt Takez
Maya Mysis


♥ Archives ♥

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
December 2009
February 2010
April 2010
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
November 2011
March 2012
May 2012
December 2012
November 2013
December 2013



Tuesday, 7 October 2008

1 syawal yg berlalu....

Hai sumer... Dah selamat kite menjalani ibadah pose, tibalah utk kite meraikan 1 syawal.
Salam Aidilfitri wat sumer ye. Alhamdulillah... raya kali ni berjalan ngan lancar kat umah aku.
CUma...
cuma...
Hurmmm... aku sangat sedih sbb tak smpat bergambar sakan.
Ni sumer sbb masa yg agak terhad utk aku berposing.

Pose thn ni, aku telah menyibukkan diri ngan jahitan manik.
So, aku hanya smpat wat dua jenis kuih raya aje iaitu kuih tat ngan kuih dahlia (akceli nilah kuih wajib aku tiap2 tahun). APa yg memeranjatkan, lagi tiga hari nak raya baru aku stat wat kuih2 tu berbanding thn lepas, dua minggu awal, aku dah mulakan. Sbb tu, thn lepas umah aku lebih meriah kuihnya. Heheh... Tapi... yg bestnya, proses membuat kuih raya thn ni, turut disertai oleh dua orang anak sedara kesayangan aku : nisa & jiha. Sbb tu duit raya utk dierang aku kasik lebih sket. :D

Pagi syawal : aku, mak ngan abah berangkat ke masjid menunaikan solat sunat aidilfitri. Setahun sekali wat sunat ni... seronok sbb bkn selalu jemaah reramai kat masjid.

Balik solat : Acara bermaaf-maafan ngan mak abah. Bukan selalu dpt bersalam & minta maaf. Huhu...

Then berangkat ke tnh perkuburan islam cheras baru. Sekeluarga menziarahi pusara abang ngan nenek kat sane. Then terus beraya ke umah pak long, pak usu & pak anjang.

Balik beraya : Ada sedara mara plak yg dtg umah.

Petang : Acara bertukar2 duit raya. Bagi anak2 sedara, bg adik beradik. Mmg seronok gilerr sbb tahun ni dua2 abg aku kasik duit raya kat aku. huhu...

Malam : Bertolak ke kampung...

Tu jelah acara aku masa raya pertama. Tup... tup... dah masuk raya keenam & skang dah pun melangkau ke raya ke7. Aku skang ni dah mula mem'bz'kan diri ngan aktiviti percutian aku plak dlm tak smpai dua minggu lg. Yes! Yes!

Aku sbnrnya nak masukkan gambar2 raya yg aku smpat snap. Tp maya ni dok bercinta plak kat pc... so, tak leh aku nak amik gambar tu dr file sane. Isk... nntilah aku amik... Tp bile? Ntah... kenelah korang bersabar bile tibe masanya tu ye...

aku nak stop... daaa


Damya Hanna posted @ 1:09 am